6.1.2015

Loppiaisen jorinoita.


Olen inspiroitunut. Kahdesta asiasta jopa. Oikeastaan nää liittyy samaan aiheeseen mutta silti hieman eroavat. Kolmistaan blogissa oli tekstiä aiheesta muoti, vaatekaappi ja sen sisältö. Siellä kehuttiin kirjaa Hyvän mielen vaatekaappi. Mä innostun TODELLA harvoin mistään mitä joku muu hehkuttaa ja/tai kehuu. Lähes joka kerta koen sen tuputtamisena ja sitte vaa ärsyttää. Fiksua eikö :D
No, tämä bloggaus nyt sellainen josta innostuin. Mähän en edes lue kirjoja ellei siihen liity Harry Potter. (Kyllä, olen 30v äiti..) Viimeksi kun ostin itelleni kirjan ni kaksi termiittiä tuhosi sen viikon päästä ostoksesta. Tästä viisastuneena ostin sen e-kirjana hintaan 19e. Ei siis paha hinta varsinkin kun kirja kulkee aina mukana ja siihen voi tehdä muistiinpanoja ilman että pelkää pilaavansa sivut.

Mun ongelmanihan on että vaatteita on paljon ja käytän vain muutamaa. En nyt laske tähän mukaan kausivaatteita koska niitäKIN on paljon ja niistäKIN käytän vain muutamaa. Ärsyttää valkata vaatteita sekaisesta kaapista joka on täynnä kaikkea jota en halua käyttää mutta ajattelen että sitten joskus...... Joskus, niinkun millon? Tähänkin saakka joskus = ei koskaan. Kirjassa on tosi paljon asiaa eettisyydestä ja vaatteiden alkuperästä, syistä ja seurauksista. Tunnustan että tässä kohtaa lukemiseni on ollut enemmän silmäilyä MUTTA olen kyllä onnistunut muutamia itseeni kolahtavia juttuja poimimaan korostusvärin alle. Viime yönä pääsin itse asiaan. Tekemään asian eteen jotain. Siinä koitetaan hahmottaa omaa tyyliä. Mikä sopii ja mikä miellyttää, tästä olen INNOISSANI! Odotan innolla et pääsen oikeesti tekemään tota. Tää päivä on ehkä jo käsitelty niin huomenna sitten duunien jälkeen voisin jo alkaa.. Aattelin tehdä tän kunnolla ja ihan laitta paperille ylös juttuja ja katella lehdistäkin kuvia.

Sitten se seuraava inspiroituminen. Linkkasin tuohon kirjaan postauksen erääseen fb-ryhmään ja yhdestä kommentista löysin linkin. Project 333. Kun siis meillä on mun mielestä aina sotkuista. Nurkat tursuilee ja aina on kevyt epäsiisteys vähintään. Mua rassaa se, isosti. Sitten kun luin tuota niin tuntui että lamppu syttyi. Keittön kohdalla aloittelin tota eilen, alleviivaan vielä että ALOITTELIN. Tähän kun kuuluu se ryönän loppusijoitus. VIHAAN fb:n kirppiksiä ja huutonettejä. En vaan tykkää, mutta kai se on pakko siltä osin ryhdistäytyä. Mulla kun on tossa nyt iittalan astioita aika paljon ylimääräisenä -.- Suosittelen hyvin lämpimästi vilkuilemaan edes tuota linkkiä ja miettimään että onnistuisko tollanen kapselointi :D

Ainiin, innostuin mä kolmannestakin asiasta, HUIVI!
Eikö olekin hieno! Kuvahan on siis ohjeen kuva koska oma tekele on vielä isosti vaiheessa. Tuon linkin takaa kuitenkin löytyy jotain.

Lankana harmaat on wollmeisea ja kontrastivärinä on Madelinetoshin pinkki. Siitä tulee niiiiin hieno. En muista koska oisin näin innostunut jostain ohjeesta. Toistaseksi Tosh on ollut ihan hirmu ihanaa neulottavaa. En normaalisti välitä tollaisista öööööööö, yksisäikeisistä(?) langoista, tämä on poikkeus ilmeisesti.
Ja niin, kyllä muistin uuden vuoden "panostukseni", päättelin toissailtana yhdet keskeneräiset sukat. Sain siis valmistakin ennen kuin aloitin uutta.

Hieman kyllä vaatii keskittymistä tuo raitaosuus kun siinä on joka kolmas raita hieman erilainen kuin muut. nyt kolmatta kaitaletta tehdessä on jo jotenkuten selkiintynyt eikä ihan niin orjallisesti tarvii ohjetta tuijottaa.

Huomenna onkin sitten kiva päivä. TYÖPÄIVÄ! Loppuu tää maleksiminen ja varmaan saa jotain aikaseksikin. Lomailu talvella ei selkeesti ole mun juttuni. Liioittelematta olen JOKA aamu herännyt aikaisintaan 11 ja silloinkin on ollut vahinko. Pääosin kahdentoista aikaan oon ekan kerran kattonu kelloa. Mun pääni ei ole luotu tälläiseen! Eli huominen duunipäivä on jo varsin odotettu ja ennakkoon kuulin että meillä on varmaan aika kova kiire kun ompelua harrastavat ja muut ovat käyttäneet loman netissä pyörimiseen ja tilanneet kauheasti kaikkea. Ja mä ootan tätä kaikkea innolla :D En kyllä ymmärrä mutta hyvä näin.

Koitanpa olla nyt ahkera tän 333:n suhteen ja vaikka kuvailen myös sitä mukaa kun saan asioita aikaseks, toivottavasti saan siis. 

3 kommenttia:

  1. Hei! Sait miutkin innostumaan tuosta kauniista huivista! Laittamasi linkki ei kuitenkaan avaudu jostain syystä niin oletko mistä löytänyt ohjeen huivin tekoon?
    Terveisin Innokkaasti puikoille uutta työtä odottava :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä kun sanoit! Tuossa linkki ja korjaan sen vielä tekstiinkin. Ohje on siis Ravelryssä joka vaatii kirjautumisen..

      http://www.ravelry.com/patterns/library/quicksilver

      Poista
  2. Sä osaat neuloa! Jos sä näkisit mun räpellykseni, sä kauhistuisit. Mun blogissa on yhtä ja toista, mitä mä oon tehny.

    VastaaPoista